Med både tekniske defekt og hurtigste omgangstid (banerekord) af alle i OK Mobil1 Super GT Danmark. Blev det en meget blandet oplevelse for Mikkel Mac ved dette års CHGP.
I Super GT havde vi desværre ikke helt heldet med os i denne weekend, hvor det ellers startede ganske okay. En anden plads i kvalifikationen, lagde et godt udgangspunkt for de 3. heats som skulle køres i løbet af weekenden. I første heat når jeg nærmest kun over startlinjen, da en del på bilens bagtøj knækker. Jeg må udgå af heatet og mekanikkerne går straks i gang med at løse problemet.
Starten på andet heat går og jeg kommer godt fra start, desværre bliver jeg helt unødvendigt presset ud i betonmuren af en konkurrent, hvilket resultere i en knækket for spindel og endnu engang må jeg udgå.
Mekanikerne får lavet bilen klar til finale heatet, hvor jeg efter de to heats uden point skal starte fra 14. pladsen. En super start og et par overhaling på de første par omgang sender mig op på 8. Pladsen, hvorefter der sker et uheld på banen som gør at alle biler skal en tur i pitten og heatet skal genstartes efter banen er blevet ryddet. Løbet bliver givet frit igen og jeg kører alt hvad jeg kan for nå så langt frem i feltet jeg kan. Med 4 overhalinger i den sidste del af løbet, får jeg kørt mig op på en 4. plads. – Det blev ikke det løb jeg havde håbet på, men jeg kan glæde mig over at jeg kører den klart hurtigste omgangstid i finalen og hele weekenden på 1:05,45, og faktisk er jeg den eneste i klassen der har kørt under 1:06,00. Så havde vi haft heldet med os kunne det måske have været blevet til en plads podiet.
Udover over Super GT kørte jeg også Royal Pro/Am, sammen med Jesper Blom i Porsche 911 nr. 62.
Det har simpelthen været så sjovt at få lov at køre den fine ”ældre dame” i de Københavnske gader, det er næsten så analog som det kan blive og noget jeg virkelig har nydt. Vi slutter på en 4. plads i Pro/Am klassen og endda som bedst placeret Porsche, det er sgu godkendt – Og tusind tak til alle jer der støttede Race for Riget, og købte en tur med mig i den røde Supra.