Løbsberetning 4. afd. af GT Open på Hungaroring
Sommerferie perioden er over os, og derfor komme løbsberetning fra Hungaroring lidt senere en sædvanligt.
Fredag havde vi som sædvanlig to gange en times officielle tests.
Første træning startede Alessandro i bilen, han nåede dog kun fire omgange hvor efter koblingen stod af. Det resulterede i vi for første gang er sluttet ude af toptyve, faktisk nr. 26 ud af 27 biler.
Anden træning startede Alessandro i bilen igen og fik to gange fire omgange. Jeg kom i bilen og nåede to omgange og skulle derefter i pit for at skifte til nye dæk, men da hjulene blev taget af var bremserne helt nedslidte så vi måtte stoppe den anden test, igen ude af toptyve. som nr. 24 ud af 27 biler.
Lørdag havde vi lavet bilens setup en del om, men lige inden tidtagningen skulle sættes i gang begyndte det at regne, og igennem kvalifikationen tog regnen mere og mere til. Derfor skulle omgangs tiden sættes med det samme. Det lykkedes mig desværre kun at få vores Ferrari frem på en start placering som nummer fem.
(Jeg har svært ved at være tilfreds med andet end en første plads).
Til løb 1 var regnen stoppet og banen blevet tør. Jeg fik ikke den bedste start, men kunne dog holde vores femte pladsen indtil jeg skulle i pit. Vi havde 15 sekunder handicap i pitten fra vores sejr fra Spa, så da Alessandro kom i bilen skulle han kæmpe alt hvad han kunne for hente de 15 sek. Han kørte et kanon stint, og vi sluttede race 1 på en femteplads.
Søndag kørte Alessandro dagens tidtagning på en tør Hungaroring bane, her blev det til endnu en start placering som nummer fem.
Alessandro lavede en kanon start og efter sving 3 havde han kørt bilen frem på en tredjeplads.
Efter få omgange af racet var der sammenstød og med det samme kom der safetycar på banen. Safetycar perioden tog desværre en del af den tid, som vi rigtig godt kunne have haft brugt på at udbygge et forspring til de bagved liggende konkurrenter, da vi til andet løb havde 20 sekunder pit handicap.
Alessandro pittede fra tredjepladsen og jeg kommer på banen på en 17 plads. Jeg kører kanon stærkt og får os kørt frem til en 11 plads men får så at vide at vi har fået en drive-through straf for vores re-start efter safetycar perioden. Det resulterede i at jeg kom tilbage på banen som nr 17.
På grund af de skader på bilen der opstår under genstarten af løbet måtte jeg kort efter køre i pit og udgå fra løbet.
Det var bestemt ikke hvad vi kom for i denne weekend.
Jeg er super skuffet, men kan trøste mig lidt med at vi kun mistede 2 point af vores forspring i mesterskabet.
Vi fører derfor nu med 10 point ned til BMW’en på anden pladsen.
Tak til hele teamet for at kæmpe hele weekenden igennem.
Billeder: Fotospeed / GT Open